Профіль освітньо-професійної програми ступеня вищої освіти магістр
Галузь знань 03 Гуманітарні науки
Спеціальність 034 Культурологія
Назва ОПП: Культурологія, культурне розмаїття та розвиток громади
Кваліфікація: Магістр культурології
Галузь знань 03 Гуманітарні науки
Спеціальність 034 Культурологія
Назва ОПП: Культурологія, культурне розмаїття та розвиток громади
Кваліфікація: Магістр культурології
Тип диплому та обсяг програми | Диплом магістра, одиничний, 90 кредитів ЄКТС, 1 рік 4 місяці |
Заклад вищої освіти | Маріупольський державний університет, м. Київ |
Акредитаційна інституція | Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти |
Період акредитації | |
Рівень програми | FQ-EHEA- другий цикл, QF-LLL–7 рівень, HPK–7 рівень |
Передумови | Наявність ступеня бакалавра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста |
Мови викладання | Українська |
Термін дії ОПП | До 2022 року |
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми | http://mdu.in.ua/index/opp/0-298 |
Мета програми
Підготовка висококваліфікованих конкурентоспроможних фахівців-культурологів, які на основі інноваційних підходів до вирішення складних задач і проблем здатні опанувати різноманітні сфери суспільної діяльності, їх територіальної специфіки й особливостей з метою з’ясування функцій і значення історично сформованого регіону в системі культурних надбань українського народу, європейської спільноти та людства у цілому.
Характеристика програми
Предметна область, напрям |
Об’єкти професійної діяльності випускників:
- культурні процеси, явища, стани та ознаки, їх усвідомлення, інтерпретація та моделювання; - соціокультурні інститути та практики, що забезпечують формування культурних норм та цінностей, способи їх втілення та використання. |
Фокус програми та спеціалізації |
Загальна
Підготовка культурологів, фахівців з культурного розмаїття та розвитку громади. Ключові слова: культурологія, культурне розмаїття, громада, теорія культури, культурна регіоналістика, подієва культура та культура управління. |
Орієнтація програми | Освітньо-професійна |
Особливості та відмінності | Особливість програми полягає у якісній підготовці кваліфікованих випускників освітньої програми – магістрів культурології, фахівців з культурного розмаїття та розвитку громади, які на основі отриманих за час навчання знань здатні використовувати переваги креативного і критичного мислення, професійного уміння моделювати, аналізувати та прогнозувати динаміку культуротворчих процесів, формулювати стратегічні завдання управління в установах і закладах культури, працювати в умовах полікультурного суспільства, володіти професійною майстерністю, мати особистий високий рівень культури; враховувати різноманітні потреби всіх членів громади та розмаїття спільнот, які її створюють.
Унікальність програми – відсутність аналогів в Українському Північному Приазов’ї і Україні та забезпечення необхідні потреби у висококваліфікованих культурологах, фахівцях з культурного розмаїття та розвитку громади. |
Працевлаштування та продовження освіти
Працевлаштування | Працевлаштування в науково-дослідних установах, закладах освіти, організаціях культури і мистецтв, органах державної влади та місцевого самоврядування. |
Продовження освіти | Право продовжити навчання на третьому (докторському) освітньо-науковому рівні, а також здобувати додаткові кваліфікації у системі освіти дорослих. |
Стиль та методика навчання
Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване та проблемно-орієнтоване навчання, що базується на застосуванні інноваційних підходів та інтерактивних освітніх технологій.
Теоретичне навчання здійснюється на основі поєднання лекційних, семінарських (практичних), лабораторних занять, дискусії, ділових ігор, підготовкою презентацій з самостійною роботою студента. Практична підготовка передбачає проходження різних видів практики. |
Методи оцінювання | Формами підсумкового контролю є екзамени, заліки, а також диференційовані заліки, які проводяться для оцінювання якості виконання та захисту курсової роботи, звітів з практик. |
Програмні компетентності
Інтегральна компетентність | Здатність розв’язувати складні задачі та проблеми у галузі професійної діяльності культуролога або у процесі навчання, що передбачає проведення дослідження та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог |
Загальні компетентності | ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК02. Здатність спілкуватися іноземною мовою. ЗК03. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК04. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК05. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. ЗК06. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями. ЗК07. Здатність виявляти ініціативу та підприємність. ЗК08. Здатність розробляти та управляти проєктами. |
Фахові компетентності |
1. Усвідомлення взаємозв’язку культурних текстів та контекстів.
2. Здатність до оцінювання та аналізу інформації у процесі реалізації професійної діяльності. 3. Здатність виявляти культурні потреби суспільства та його окремих груп та визначати шляхи їх задоволення, забезпечувати культурні права і свободи людини. 4. Усвідомлення соціальної та етичної місії культуролога, а також можливостей та особливостей практичного використання культурологічного знання. 5. Здатність до ефективної взаємодії з представниками інших професій, а також до залучення до розв’язання проблем культури представників громадськості. 6. Здатність критично осмислювати історичні здобутки та новітні досягнення культури. 7. Здатність професійно діагностувати, прогнозувати, проектувати й моделювати культурний розвиток різних культурних регіонів, художньої та візуальної культури. 8. Здатність організовувати та керувати установами в галузі культури, відповідними структурними підрозділами підприємств, установ, організацій, враховуючи економічні, законодавчі й етичні аспекти. 9. Здатність надавати експертну оцінку, консультаційні послуги, здійснювати комунікацію, проєктувати навчання для зацікавлених сторін у секторі культури. 10. Здатність застосовувати спеціалізовані концептуальні знання, сучасні наукові здобутки культурології з метою критичного осмислення проблем інноваційного розвитку сфери культури. 11. Здатність виявляти повагу до культурних потреб кожного, визначати унікальну неповторність розмаїття культурних чинників сталого розвитку громади. 12. Здатність критично оцінювати результати діяльності команд та колективів, установ, структурних підрозділів у секторі культури, враховуючи аспекти соціальної та етичної відповідальності. |
Програмні результати навчання
РН 1. Розуміти специфіку та особливості реалізації культурних ідей, образів, та смислів, а також критично оцінювати можливості їхньої інтерпретації для розв’язання суспільно-значимих проблем.
РН 2. Аналізувати текстові та візуальні джерела інформації щодо культурних явищ та процесів, верифікувати інформацію у відповідності до професійних задач.
РН 3. Аналізувати культурні права та свободи людини, форми та механізми їхньої ідентифікації, інкультурації, культурної адаптації з врахуванням регіональної специфіки.
РН 4. Популяризувати професію культуролога, дотримуючись етичних принципів.
РН 5. Організовувати та підтримувати комунікації з органами влади, науково-дослідними установами, інформаційно-аналітичними службами, засобами масової інформації з питань культури.
РН 6. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення професійних питань, презентації результатів досліджень та проектів.
РН 7. Оцінювати історичні здобутки та новітні досягнення культурології.
РН 8. Приймати ефективні рішення щодо розв’язання складних задач і практичних проблем культурного розвитку суспільства.
РН 9. Організовувати й управляти діяльністю закладів культури та відповідними структурними підрозділами підприємств і установ.
РН 10. Мати навички вироблення та ухвалення рішень з управління закладами та установами культури чи відповідними структурними підрозділами у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах
РН 11. Мати навички організації та керівництва професійним розвитком осіб та груп у галузі культури.
РН 12. Розуміти і застосовувати методи та засоби стратегічного планування, прогнозування, моделювання культурологічних заходів у розв’язанні комплексних задач культурної політики і забезпечення інноваційного розвитку соціокультурного середовища.
РН 13. Здійснювати експертну оцінку культурних благ, послуг, потреб, культурних практик, культурно-мистецьких та дозвіллєвих проєктів.
Ресурсне забезпечення реалізації програми
Кадрове забезпечення |
Група забезпечення: 1 доктор культурології, професор; 3 кандидати історичних наук, доценти; 1 заслужений працівник культури України, доцент.
Гарант ОП: Сабадаш Юлія Сергіївна, доктор культурології, професор, завідувач кафедри культурології. http://history.mdu.in.ua/index/kk/0-16 |
Матеріально-технічне забезпечення | http://history.mdu.in.ua/index/kk/0-16 |
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення | Фонд бібліотеки (близько 160 тис. прим.) має універсальний характер і складається з вітчизняних та іноземних документів, формується відповідно до спеціальностей університету. Всі ресурси бібліотеки доступні через сайт університету: http://slibr.mdu.in.ua/. Бібліотека працює в автоматизованій бібліотечно-інформаційній системі "ІРБІС-64"(версія 12.1). Навчально-методичне забезпечення до всіх дисциплін ОПП розміщено на Навчальному порталі http://moodle.mdu.in.ua/ |
Академічна мобільність
Національна кредитна мобільність | Порядок організації програм національної академічної мобільності для учасників освітнього процесу МДУ на території України визначаться Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність у Маріупольському державному університеті. |
Міжнародна кредитна мобільність | Порядок організації програм міжнародної академічної мобільності для учасників освітнього процесу МДУ поза межами України та іноземних учасників освітнього процесу визначаться Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність у Маріупольському державному університеті. |
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти | Навчання іноземних здобувачів не здійснюється. |